Sunday 30 October 2011

"Perkara Yang Memang Aku Tak Boleh Nak Lupa"

Tajuk pun dah di "" kannnn ..... maknenye,, kami lah yang kena tulis ... huhu ~


So kali ni kena "flashback" semula kenangan-kenangan waktu muda-muda dulu (tapi aku takde la nak tua mana pun) ...


Banyak jugak la sebenarnya perkara-perkara yang masih berlegar-legar mengelilingi kotak pemikiran aku nihh . Pahit, manis, masin, payau, tawar, kelat ,,, bak kate orang semuanye aku da lalui *cis berlagak !
takde la,,, tak la sehebat mane pun perkara-perkara tuuuu .. cume tak boleh lupe jerrr ..


Tiap ape yang pernah aku lalui, same je macam orang-orang lain, yang membezakannye cume mase dan tempat jee .. heeee =)



Eerrrrr ,,,, mungkin semua ni lumrah kehidupan.. tak meriah hidup jika takde "warna-warna"  dalam kehidupankannn ... mungkin aku boleh senarai hitamkan perkara-perkara yang memang aku tak boleh nak lupa ... heehhhee

1) Mendapat panggilan dan menjadi sebahagian daripada warga UPM.
    * saat-saat yang paling ditunggu-tunggu oleh mak dan ayah. setahun tanam anggur, start daripada result
       STPM kuar. mungkin sebab rezki aku lambat sampai kot.. :p

2) Eksiden di malam hari .. huhu
   * pertembungan di antara 3buah kereta. juz nak cakap aku paling teruk(tapi swerrr, tak rase sakit pun  
      waktu tu). first time naek ambulans yang sangat laju. baru aku tau begitu rasenye terbaring dalam
      ambulans.

3) Pertama kali dapat handphone .. seronoknyeeee !
    * mak belikan handphone mase aku tingkatan 4. tak tau nk gambarkan cane perasaan pertama kali dapat
      dan menggunakan handphone (padahal handphone nokia3310 je). Mase tu handphone nokia tu mahal
      lagi *bagi akula ,,, harge pun dalam RM3++ ... tapi die punye seronok memang tak bole nak kate.

4) Lemas di sungai ... Hamekkk kaww !!!
    * naseb baek takde kuar paper yang mengeluarkan statement "adik beradik lemas di belakang rumah"
.     hahaha .. akibat tak dengar cakap emak,, aku dan kakak pergi berjalan-jalan di tepi sungai yang airnya
      mengalir ke laut waktu tu banjir. nak dipendekkan cite, aku dan akak pun jatuh dalam sungai. mase tu
      umo aku baru 5tahun. tak tau dari mana datangnye keajaiban (tentulah dari Allah) aku yang tak gheti
      berenang, boleh timbul dan naek ke darat sendiri .. kuasa Allah ..SUBHANALLAH !!!

5) Melihat ayah terlantar di hospital .. sangat-sangat-sangat-sangat sedih !
    * ayah jatuh dari atas atap, tinggi adela dalam 15kaki. mase tu ayah buat rumah orang. tak tau mane
       silapnye, kuda-kuda yang ayah pijak patah pastu ayah jatuh dan dihempah kayu dikepala. ayah pengsan
       dan terus dibawa ke hospital. aku mase tu baru balik sekolah(mase tu darjah 4) dapat tau dari nenek.
       terus pegi hospital, mase tengok keadaan ayah, aku terus nangisss.. dan sampai sekarang kalau aku ingat
       kejadiaan tu pasti aku akan menangis... tengokkkk !!! kann daahhhhh .... =(((


Itu je kot yang masih segar lagi dalam pale hotak nii ... tapi ape-ape pun yang da terjadi, buat aku fikir semula kenapa bende tu pernah singgah dalam hidup aku... mesti ada hikmah disebaliknya..


*Jadi renung-renungkan,,, dan selamat beramal ..... =)))







No comments: